SENARAI ALBUM

Kenali Dr Nadzruddin Hj Ismail






















Dr Nadzruddin Hj Ismail

Perunding Kesihatan / Pakar Rawatan/ESQ Trainer

MD ( MA ) Open International University Colombo

Dip Natural Health Science Victoria London

HND Electronic Engineering De Montfort University UK

0110-687897 / 
019 6652297 WSP

GAMBAR KLINIK

PUSAT PERUBATAN ELEKTRONIK- HOLISTIK 

Satu-satunya kaedah rawatan terkini yang menggabungkan semua jenis perubatan moden, tradisional, alternatif, holistik dan sains theo fizik moden dalam usaha menyembuhkan semua jenis penyakit serta mengembalikan kesihatan secara semulajadi

"SEKARANG BERITA BAIK UNTUK PENDUDUK SINGAPURA, BRUNEI DAN AUSTRALIA"

KAMI SANGAT BERBESAR HATI UNTUK BERKHIDMAT KE TEMPAT ANDA DI ASEAN DAN MEKAH MADINAH . DENGAN PENGALAMAN KAMI MELAKUKAN RAWATAN DI MEKAH SEWAKTU MUSIM UMRAH 2009. KAMI TELAH DI JEMPUT UNTUK MELAKUKAN IBADAH INI DI SANA.  DI SANA KAMI DIJEMPUT OLEH PARA TETAMU ALLAH UNTUK BUAT RAWATAN DI BILIK-BILIK HOTEL DI MEKAH / MADINAH .

 RAWATAN JARAK JAUH ONLINE:

SILA BUAT TEMPAHAN SEGERA ATAU KAMI MENYEDIAKAN RAWATAN THERAPY ELEKTRONIK JARAK JAUH / ONLINE SAHAJA MENGUNAKAN  YAHOO MESSANGER / FACEBOOK DAN WATSAPP :  PROSESNYA SAMA SAHAJA ANDA BOOKING DAN BUAT BAYARAN. KIRIMKAN DULU CONTOH KUKU DAN RAMBUT ANDA. CALL/SMS/WATSAPP SERTAKAN :



-NAMA BINTI IBU ...


-ALAMAT
-UMUR
-PENYAKIT/SAKIT YANG DI ALAMI


KIRIMKAN DNA KUKU / RAMBUT / AIR LIUR ANAK ATAU AHLI KELUARGA ANDA.

KAMI MENAWARKAN SKIM KESIHATAN SELURUH AHLI KELUARGA SIHAT .
DENGAN MEMBERI NAMA SELURUH NAMA AHLI KELUARGA ANDA , MESIN KAMI AKAN TERUS MERAWAT DENGAN PERCUMA SECARA JARAK JAUH ONLINE WALAU DI MANE BUMI ANDA BERADA.


BAYARAN HANYA  RM 160 BESERTA UBAT FREE,  SEORANG TETAPI JIKA 5 ORANG DISKAUN 15 % KESELURUHANY .



UNTUK PELANGGAN / PESAKIT DARI SINGAPURA / BRUNEI / INDONESIA 

KAMI AKAN KESANA JIKA DI PERLUKAN SEKARANG KAMI TERLALU SIBUK DENGAN PERMINTAAN. SILA BOOKING DAHULU..


SILA POSKAN SAMPLE  DNA KUKU , RAMBUT ANDA / AHLI KELUARGA KE ALAMAT KAMIKAMI AKAN SCAN DAN MASUKAN DNA SAMPLE ITU KE MESIN PENGAKTIF RAWATAN DAN UBAT AKAN DI POSKAN KEMBALI KE TEMPAT ALAMAT ANDA 

SILA BANK IN DAHULU KOS RAWATAN DAN UBAT YANG AKAN DI POS TERSEBUT :

MAYBANK 113015022070-NADZRUDDIN HJ ISMAIL



http://www.youtube.com/watch?v=rRb0iEu5BAg                       Kisah rambut Rasulullah Prof Datok Harun Din AlHafiz

http://www.youtube.com/watch?v=diCj1jQqtng                                                                 Kisah Rambut Rasullulah Dubai



PUSAT PERUBATAN ELEKTRONIK 

call/watssap:011-10687897
WSP 019 6652297  


QUANTUM RESONANCE MAGNETIC



KEISTIMEWAAN PERUBATAN KAMI ADALAH:

1) KAMI MEMBERI KAEDAH RAWATAN YANG SIHAT , SELAMAT ,TANPA SAKIT , TANPA DADAH .


2) KAMI BOLEH MERAWAT SECARA JARAK JAUH WALAUPUN ANDA BERADA DI DALAM MALAYSIA ATAU DI LUAR NEGARA -ONLINE JJ TREATMENT.



3) DENGAN MENGUNAKAN KAEDAH MESIN OPEM ONLINE . PESAKIT YANG DATANG AKAN TERUS DI  RAWAT KERANA DNA ANDA SUDAH DI LETAKKAN KOD DNA SAMPLE DI HIDUPKAN 24 JAM SETIAP HARI ,SETIAP BULAN TANPA HENTI.


4) ANDA BOLEH KUMPULKAN SELURUH KELUARGA TERSAYANG ANDA , MAHUPUN SAUDARA MARA ANDA DAN SESIAPA SAHAJA YANG ANDA INGIN BANTU KESIHATAN MEREKA DENGAN MENGHANTAR SAMPLE DNA ( KUKU / RAMBUT KE KLINIK KAMI )

SETERUSNYA KAMI TERUS AKAN BERI UBAT PENAWAR DAN  EMS ONLINE JJ RAWATAN.TANPA HADIR . SERTAKAN SLIP BANK SEKALI DAN SMS/WASAAP RESIT BANK TERSEBUT.

5) SETAKAT INI SETIAP BULAN DI ANGGARKAN 20-40 ORANG YANG TELAH MENDAPAT PERKHIDMATAN KAMI.MEREKA SIHAT DAN BAHAGIA SEKARANG.

SUDAH BERIBU PESAKIT YANG 'WALKIN KE KE TEMPAT KAMI.
SUDAH BERIBU JUGA YANG SUDAH MENDAPATKAN PERKHIDMATAN KAMI CARA POS.

6) KAMI JUGA MENYEDIAKAN SPA RAWATAN TILAM GARAM KRISTAL. TILAM YANG

TELAH MENDAPAT PUJIAN OLEH BERIBU PENGGUNA HI-O INI SANGAT BAIK MERAWAT SAKIT-SAKIT BADAN , LENGOH ,BISA BENGKAK , TIDAK BOLEH TIDUR , SAKIT BELAKANG, SAKIT SARAF DAN PELBAGAI PENYAKIT MANUSIA ZAMAN INI.

7) ANDA BOLEH DATANG MENYEWA DAN MENGGUNA TILAM AJAIB KAMI .TEMPAHAN AWAL PERLU DI BUAT KERANA PELANGGAN TERLALU RAMAI .


8) ANDA JUGA BOLEH MENDAPATKAN PRODUK-PRODUK KESIHATAN KELUARAN KAMI

IA HALAL , IA SUCI ,IA SELAMAT DI GUNA.

KAMI EMS D'RICH BUSINESS CENTRE MENDOAKAN ANDA SIHAT KAYA DAN BERJAYA



MESIN TERAPI ELEKTRONIK OPAMP KAMI AKAN TERUS MERAWAT ANDA SECARA JARAK JAUH GUNA TEKNIK WAVE TRANSACTION OPAMP (ANDA DI KENAKAN  RM 160 UNTUK RAWATAN SEPANJANG TAHUN . EMS SISTEM ONLINE TERAPI  JARAK JAUH DISKAUN BOLEH DI BERI  :UNTUK RAWATAN TERUS SETAHUN BAGI 4 AHLI SEISI KELUARGA

 

1     


 CONTOH UBAT YANG AKAN DIBEKALKAN
UBAT A, yang berfungsi sebagai merawat penyakit keturunan dan penyakit jangkitan. Ini kerana kajian kami menunjukkan 50% penyakit berpunca dari genetik. Keturunan bukan hanya dari pihak ayah atau ibu sahaja. 
.
Kami membuat kajian bahawa penyakit keturunan mungkin diwarisi dari ayah, datuk, moyang dan tujuh keturunan ke atas.


UBAT B, yang berfungsi sebagai scanner yang membantu memperbaiki dan mengaktifkan kesemua organ dalaman termasuk sistem psikologi, saraf, tulang, otot, limpatik, pernafasan, penghadaman, peredaran darah, perkumuhan, endokrin, pembiakan dan sistem otak
UBAT C, yang berfungsi sebagai antibodi dan imun sistem supaya dapat melawan sesuatu penyakit dan menyahkan anasir jahat yang ada di dalam badan terutama stem sel.


UBAT D, yang berfungsi sebagai scanner yang membantu memperbaiki dan menyusun semula DNA & RNA sehingga ia menjadi susunan digital dan sebagai benteng pertahanan daya tahan untuk melawan penyakit.
.
Kesemua ubatan yang dibekalkan tidak mengandungi sebarang dadah, bahan kimia, mahupun streroid. Ia diperbuat daripada glukos dan ekstrak madu yang dipancarkan ribuan penawar gelombang elektromagnetik hanya perlu di hisap atau dikemam seperti gula-gula, sebiji setiap satu, tiga kali sehari. Biasanya, ubatan yang dibekalkan untuk rawatan selama sebulan. 
.
Natijahnya, ribuan penawar gelombang elektromagnetik yang ditransferkan ke dalam ubat tidak mendatangkan kesan sampingan. Ia ibarat scanner terbaik yang  bertindak mengikut keperluan tubuh dan sel sahaja. Jika ia sudah mencukupi atau tidak diperlukan sel, ia hanya berlalu begitu sahaja kerana segala penawar elektromagnetik yang dipancarkan bertindak melalui proses 'Potential Difference'.








SENARAI MEREKA YANG TELAH MEMBUAT RAWATAN SECARA ONLINE

POS LAJU:


Parcel (POS LAJU) ubatan yang dihantar pada 02-07-2014 hingga 09-07-14
1. AZIAZAH AHMAD, NO. TRACKING (EF193806995MY)
2. M. IBRAHIM, NO. TRACKING (EF315977895MY)
3. AINA, NO. TRACKING (EF193806939MY)
4. EMEY SEMANTI, NO. TRACKING (EF193806806MY)
5. NORRAN AHMAD, NO. TRACKING (EF 193806770MY)
6. LATIFAH, NO. TRACKING (EF193807024MY)
7. ZULKIFLI, NO. TRACKING (EF193806960MY

Parcel Nationwide yang dihantar pada 15-06-16 hingga 20-06-14





1. NORDALINA, NO. TRACKING 67671079-000000
2. CHE SHARIZAN, NO. TRACKING 67671080-000000
3. AHMAD NAJAD, NO. TRACKING 66454766-000000

Parcel (POS LAJU) ubatan yang dihantar pada 12-06-2014 hingga 22-06-14
1. ZALEHA USOP, NO. TRACKING (EF193806868MY)
2. M. NASRULLAH, NO. TRACKING (EF193806899MY)
3. MURNI SAFIE, NO. TRACKING (EF193806956MY)

Parcel (POS LAJU) ubatan yang dihantar pada 05-06-2014 hingga 09-06-14
1. TAN HAIRUDIN, NO. TRACKING (EF193807347MY
2. NORRAN AHMAD, NO. TRACKING (EF193807523MY
3. JUIN MALIH, NO. TRACKING (EF193807378MY

NAMA DI ATAS ADALAH SEBAHAGIAN PESAKIT YANG TELAH MENDAPAT RAWATAN ONLINE/ JARAK JAUH:





















PRODUK MINDA MEGNET REZEKI - SMART TYCON MAGNET GROUP MALAYSIA

SENARAI TESTIMONI PRODUK KESIHATAN DAN TERAPI YANG TERBUKTI SANGAT BERKESAN :

KES 2 :  Lumpuh Akibat Kemalangan

Assalamualaikum and salam sejahtera...



Share satu testimonial mengenai "Bio Velocity Sleep Mate (BVSM)".. Tak sangka nampak macam biasa ja benda ini tapi bawa kesan luar biasa kepada pengguna.. Boleh digunakan oleh semua golongan tak kira lelaki atau perempua, tua atau muda.. 

Seorang lagi anggota polis Sarjan Tarmizi 51 tahun dari Kuala Kangsar Perak

Lumpuh Kekal akibat dari kemalangan jalan raya yang teruk pada 1 Oktober 2012 yang menyebabkan dia lumpuh dari pinggang ke bawah serta anggota badan menjadi lembik dan tidak bermaya badannya dari bahagian pinggang ke bawah. Beliau telah disahkan dan dikategorikan sebagai Orang Kelainan Upaya (OKU) iaitu dalam kategori Kelainan Upaya Fizikal disebabkan mengalami kecederaan saraf tunjang iaitu Traumatic Spinal Cord Injury oleh Pakar kaji Saraf Hospital Besar Pulau PInang..

Alhamdulilah dengan izin Allah setelah menggunakan BVSM pada Hari PERTAMA diselimut dengan BVSM kaki dan tangan terasa panas dan muka menjadi merah...
Hari Ke-2 beliau sudah boleh mengerakan jari jemari serta tangannya malah boleh memanggil untuk meminta bantuan untuk bangun...
Hari Ke-11 boleh bagun dengan sendiri tanpa bantuan sesiapa.Alhamdulillah syukur pada Allah swt BVSM memberi harapan baru pada dirinya dan keluarga...Ini adalah salah satu keajaiban dan kelebihan yang ada pada Bio Velocity sleepmate.. Kita mampu usaha, hanya Allah yang akan menentukannya...Allah suka jika hamba-Nya berusaha... Usaha tanpa jemu akan dikurniakan kejayaan..


KES 3 :  Senggugut Pulih Dengan  Bio Velocity Sleep


Perkongsian testimoni dari Pn Enthra A/P Maniam, ibu kepada 2 orang anak yang mengalami senggugut....
Ketika belum berkahwin, beliau memang mengalami masalah senggugut dan setiap bulan terpaksa mengambil ubat tahan sakit..Setelah melahirkan anak pertama, beliau tidak lagi mengalaminya...

  Tetapi setelah melahirkan anak kedua, beliau menghadapi masalah senggugut yang sangat teruk sehinggakan setiap bulan beliau terpaksa bergantung kepada ubat tahan sakit dan suntikan.Beliau tidak dapat membuat kerja seharian dan selalu cepat marah.

Kini masalah senggugut beliau beransur pulih dengan tidur beralaskan BIO VELOCITY SLEEP MATE......dengan izin Allah swt....

Bio Velocity Sleep Mate a.k.a Pelapik Tilam yg mampu menyembuhkan pelbagai jenis penyakit dgn izin Allah swt.....Banyak Testimoni...Hanya search dalam you tube - Bio Velocity Sleep Mate....

KES 4 : Masalah Sukar Tidur Akibat "SLIP DISC"

            aka Sakit Tulang Belakang 

Alhamdulillah Syukur kerana dapat menambai nilai hidup orang lain...Dengan Bio Velocity Sleep Mate sangat mudah membantu insan diluar sana yang memerlukan.... 

Seorang  pelanggan hanya dikenali dgn panggilan  Kak Ji Jie Fadzil mendapatkan BVSM untuk suaminya yang menderita Slip Disc lebih dari 6 tahun...Dah puas berubat samada secara moden ataupun tradisional..Dah cuba macam-macam  terapi telah dilakukan...Wang ringgit tak payah cakap la  dah banyak duit habis...Tahu je lah kalau slip disc tu..Nak tidur pun susah kan..sakit...Kak Ji sendiri pun mengalami sakit-sakit badan dan sukar tidur lena...

Selepas seminggu bersama BVSM, saya membuat follow -up...Kak JI kata ada berita gembira dia akan share kat wall FB saya (baca kat gambar)...Dia sangat gembira coz banyak perubahan yang mereka alami selepas bersama BVSM...tiada sakit2 badan, bangun tidur pun senang,suami dia dah beransur baik...Tidur mereka sangat lena...

Alhamdulillah..terima kasih Allah..Thank  you  BVSM....Thank you  Kak Ji for sharing...Semoga suami Kak Ji sembuh sepenuhnya...Aminn

Dengan BVSM ,mudah sangat..'TIDUR2 JE' anda terpaksa 'SIHAT'..
JOM dapatkan untuk kita, keluarga kita, ibubapa kita, saudara mara kita, jiran kita, rakan kita...supaya semua orang TERPAKSA SIHAT...:




Assalamualaikum semua. Alhamdulillah semakin banyak testimoni untuk pengguna pelapik tilam Bio Velocity Sleep Mate (BVSM).



Seperti yang kita tahu, pelapik tilam BVSM, merupakan rawatan alternatif bagi pelbagai penyakit, antaranya ialah:

Sakit Lutut, Back Pain, Muscle Pain, Nerve Pain, Darah Tinggi dan Kencing Manis.


Ok, ini antara beberapa testimoni dari pengguna-pengguna Bio Velocity Sleep Mate (BVSM)



Testimoni 1
Testimoni 2
Testimoni 3

Testimoni 4
Testimoni 5

Testimoni 6


Kebaikan Pelapik Tilam Bio Velocity Sleep Mate (BVSM)


Bismillah,

Assalamualaikum. Happy Tuesday semua. Today saya nak share beberapa kebaikan Bio Velocity Sleep Mate.



Anda boleh memulihkan keseimbangan dan kesihatan anda secara mudah dengan kuasa penyembuhan Bio Velocity Sleep Mate. Pelapik tilam ini khas dibuat untuk memenuhi keperluan individu anda. 



BV Sleep Mate menolong membetulkan frekuensi yang tidak harmoni, meneutralkan gelombang berbahaya sambil menguatkan gelombang positif yang membentuk aura yang sihat dalam organisma. 



Dengan mempengaruhi pengaliran tenaga, kita boleh menyihatkan badan dengan mencapai tahap kesihatan yang sempurna, mengimbangkan dan meningkatkan keseluruhan aktiviti badan dan minda. Apabila anda bangun daripada tidur, anda berasa lebih cergas dan bertenaga



Dalam penggunaan jangka masa panjang, ia memberi manfaat kepada badan di mana ia boleh mengekalkan kesihatan kita, meningkatkan sistem imun dan juga memberi hidup yang berkualiti.

Alhamdulillah, banyak kan kebaikan Pelapik Tilam Bio Velocity Sleep Mate!!!

Good news untuk semua, 10 customer pertama yang membeli Bio Velocity Sleep Mate akan dapat harga promosi dan special gift daripada saya!!!
Untuk demo dan order, boleh PM saya 

LAGI TESTIMONI  KISAH BENAR - HEBAT :

CALL ,  BELI TERUS -JANGAN BERTANGGUH NANTI MAKIN SAKIT HINGGA LUMPUH .

JIKA TIDAK CUKUP DUIT SILA DATANG BUAT RAWATAN HARI2 DI SINI :

FREE CONSULTATION / CHEKING FREE :

PERKHIDMATAN SPA BV SAJA DI KENEKAN BAYARAN :

 Bio Velocity Sleep Mate - Testimoni



Subhanallah, AJAIB kann..

HANYA dengan sentuh, baring, tidur mampu mencegah & merawatpelbagai jenis penyakit...

GABUNGAN Teknologi Modern & Alam Semulajadi
*
*
*




Testimoni 1 : Kencing Manis




Lagi Testimoni Bio Velocity....Pn Suhaila 30thn..mengidap PENYAKIT DIABETES sejak usia 26 thn.. 4 kali sehari suntikan insulin..Bacaan suntikan insulin sebelum makan 14 dah 4 tahun..

ALHAMDULILLAH..selepas lebih kurang 2 minggu menggunakan BIO VELOCITY SLEEP MATE dengan izin Allah ..Pn Suhaila terperanjat apabila bacaan gula dalam darahnya turun.Paras bacaan gula semakin normal iaitu 4 - 6 bacaan..Syukur Ya Allah..Tangan dan kuku serta wajah mula kemerah-merahan...Perjalanan darah semakin lancar..Imunisasi semakin mantap..Syukur Syukur Syukur ALHAMDULILLAH..

Kerisauannya semakin lega. Tidurnya lena. Gangguan waktu malam kerana sering terjaga dan kerap ke tandas juga semakin kurang.Hati lebih senang. Stress pun kurang. Badan semakin sihat dan bertenaga.

Bio Velocity Sleep Mate bukan ubat. Ia hanya pelapik tilam yg menggunakan tenaga cahaya matahari yg diseimbangkan dengan garam buluh serta telah disuntik pada fabric velocity.

Pesakit disyorkan terus makan ubat seperti biasa dan menjaga pantang makan sebagaimana dinasihatkan doktor anda.
Sabar menunggu result. Gunalah velocity dengan konsisten dan minum air yg banyak.



Testimoni 2 : 



Alhamdullilah.testimoni terbaru..!!!!hanya dengan sehari sahaja tidur berlapikkan BVSM,seluruh family dapat tidur lena dan berkualiti.BVSM juga merawat dan menstabilkan kadar pH darah dalam badan menjadi normal serta melancarkan perjalanan darah.Ternyata BVSM terbukti dapat memberikan kita tidur yg berkualiti dan memelihara kesihatan kita dengan hanya tidur sahaja berlapikkan BVSM.

Keistimewaan lain Bio Velocity Sleep Mate : --
Melegakan sakit kepala, sakit haid, sakit perut, menghilangkan kesakitan otot, melegakan kesakitan gastrik,melegakan sakit belakang, menolong ketegangan leher, melegakan rasa kebas.





Testimoni 3 : Gout



Kasihnya seorang isteri terhadap suami tercinta.Sanggup berkorban apa saja..
Penderitaan suaminya yang mengalami masalah gout sejak 3 bulan yang lalu.....ALHAMDULILLAH...dengan izin Allah swt...setelah diselimutkan dengan BIO VELOCITY SLEEP MATE selama 15minit seluruh tubuh berasa kehangatan aura BVSM...moga sakitnya semakin berkurangan dan cepat sembuh...kita doa sama-sama..Jom kita hadiahkan BVSM ini buat yang tersayang..,,dapatkan FREE TRIAL dalam masa 30minit.. yang pasti hanya 10saat perubahan dapat dirasai..



Testimoni 4 : Gatal-Gatal Badan



GATAL-GATAL DI BADAN MENANDAKAN TOKSID YANG BANYAK DI BADAN
En. Din adalah seorang tukang masak sebuah restoran di Segamat. Demo tak sampai 1 minit telah memberikan keyakinan kepada En Din untuk memiliki BIO VELOCITY SLEEP MATE (BVSM). Ini kerana beliau berasa GATAL-GATAL di seluruh badannya. Kandungan ASID yang TINGGI didalam badan telah memberikan "HEALING CRISIS" seperti itu. Seterusnya BVSM akan berfungsi untuk menstabilkan PH badan dan lancarkan peredaran darah.



Testimoni 5 : 


 

Puan Hjh Sari Rupa bt Hj Kahar ini telah menghidapi berbagai-bagai penyakit yang tidak berjangkit seperti kencing manis, darah tinggi, kolestrol, susah untuk berdiri dan berjalan. Pada 1/4/2013, anak beliau telah memperkenalkan BVSM kepada beliau, lapis tilam tersebut telah memberi tindak balas yang positif kepada pesakit dan dalam tempoh 3 minggu beliau telah kembali sihat semula.Alhamdulillah dengan izin Allah



Testimoni 6 :


Adik darwisy dari Wakat Tapai , Marang ,Terengganu menggunakan bio velocity sleep mate ketika deman..selepas menggunakan bio velocity sleep mate selama 30 minit , bacaan suhu mencatat penurunan..bio velocity sleep mate boleh di gunakan di semua peringkat umur..insyaAllah.



Testimoni 7 :


En. Nong, 68 tahun dari Muar merupakan pengguna tegar BV Sleep Mate. Pak cik nie ada masalah buah pinggang, dialisis, kencing manis, darah tinggi, sakit kepala, sakit kepala & masalah sendi. Sekarang  beliau langsung tidak boleh berpisah dengan BV Sleep Mate sehinggakan travel pun bawa sama dalam kereta. Keberkesanan begitu terasa apabila sakit-sakit yang dialami berkurangan. Beliau begitu teruja kerana hanya tidur jer semua sakit dah hilang. Tak susah pun. Tak yah makan ubat. Tak yah berurut. Cuma perlu baring & tidur sahaja. Sekarang nie beliau kata, 'tidur terasa kekurangan tanpa BV Sleep Mate'.



Testimoni 8 :




Beri kepercayaan dengan melihat sendiri demo produk secara percuma..Tak rugi untuk mencuba.. Memang nampak pelik dan tak logik apabila dengan menggunakan BVSM masalah kesihatan mampu dipulihkan dengan izin Allah S.W.T.. Rawatan yang terkini tanpa sebarang pil, minuman dan juga senaman… 



RAWATAN

BVSM - Masalah Tidur BerDENGKUR

Adakah pasangan anda berdengkur kuat? Dengkuran yang kuat boleh memalukan dan mengganggu orang lain terutamanya kalau kita tidur di kawasan yang ramai orang.
Mengikut kajian pakar dan apa yang biasa kita perhatikan pun, orang lelakilah yang biasanya berdengkur kuat semasa tidur. Kadang-kadang baru saja melelapkan mata, dengkurnya sudah berbunyi kuat. Selalunya yang menjadi mangsa (terpaksa tahan atau membiasakan diri mendengar dengkuran kuat ini) ialah perempuan atau si isteri. Namun begitu, apabila dah biasa mungkin dengkuran kuat ini tidak menjadi gangguan lagi kepada pasangannya (si isteri). Alah bisa tegal biasa. Tidak dinafikan ada perempuan yang berdengkur kuat juga, jadi suamilah pula yang jadi mangsa….
Biasanya dengkuran kuat ini berkait rapat dengan anatomi di bahagian mulut dan saluran pernafasan. Di antara sebabnya ialah tisu nasal (hidung dalam) yang membengkak, terdapat himpunan lemak di kerongkong yang menyebabkan laluan udara menjadi sempit, atau anak tekak (uvula) yang besar. Untuk memperbaiki anatomi yang kurang normal ini, PEMBEDAHAN boleh dilakukan oleh pakar.


Antara Punca DENGKUR..

  • Berat badan berlebihan menyebabkan tisu di sekitar tekak dipenuhi tisu lemak yang akan menyebabkan salur udara mengecil.
  • Faktor genetik - diwarisi daripada ibu bapa masalah struktur salur pernafasan.
  • Pengambilan ubat penenang, pelali atau ubat tidur yang menyebabkan tisu tertentu mengendur dan menghalang laluan udara.
  • Saluran pernafasan melalui hidung yang tersekat disebabkan alahan (allergic), demam selesema, resdung, tulang bengkok (deviated nasal septum), resdung (sinusitis), kanser hidung dan tekak serta masalah tulang muka kecil dan sebagainya juga boleh menyebabkan berlakunya getaran dengkur. 
  • Tabiat tidur secara terlentang juga mungkin memburukkan lagi halangan saluran udara menyebabkan bunyi dengkur lebih kuat.
  • Pengambilan alkohol juga mendorong tisu-tisu di sekitar tekak mengendur ke dalam sementara tabiat merokok pula menyebabkan kerosakan tisu sehingga menjadi kendur dan menghalang laluan udara.
  • Peningkatan usia terutamanya usia yang melebihi 45 tahun yang menyebabkan otot-otot tekak semakin lemah, mengendur ke dalam dan membentuk halangan pada salur pernafasan.
  • Ukur lilit leher lebih daripada normal memainkan peranan daripada indeks jisim badan di dalam terbentuknya halangan salur pernafasan, dengkur dan OSA. Ukur lilit leher yang melebihi 17 inci dikaitkan dengan peningkatan risiko halangan salur udara kerana longgokan lemak di leher mungkin menekan saluran pernafasan.
  • Struktur tulang muka turut meningkatkan risiko halangan salur udara, termasuklah tulang rahang atas dan bawah yang tidak selari, rahang bawah yang lebih pendek atau lebih kecil (micrognathia) atau mempunyai lidah yang besar (macroglossia) sehingga menyempitkan saluran pernafasan. 
  • Masalah tonsil, masalah adenoid yang biasanya berlaku pada kanak-kanak yang menyempitkan saluran pernafasan.
  • Leher yang panjang iaitu 43 cm untuk lelaki dan 41 cm untuk wanita.
  • Lelangit yang terlalu lembut merupakan punca masalah dengkur yang kebanyakan berlaku di kalangan rang dewasa. 90 peratus masyarakat Malaysia yang berdengkur di sebabkan faktor ini.
  • Anak tekak di lelangit lebih panjang daripada biasa sehingga mencecah lidah. Masalah ini boleh dikesan ketika mereka yang menjalani pemeriksaan fizikal.
  • Mereka yang mempunyai sindrom kraniofasial juga berisiko untuk mendapat masalah ini.





Kesan Dengkur

  • Menjejaskan kualiti hidup pasangan suami dan isteri.
  • Masalah hypopnea
  • Kekeringan mulut, pening dan rasa tidur yang tidak puas.
  • Emosi terganggu
  • Tindak balas dan fungsi kognitif penghidap akan menjadi perlahan dan terjejas. .
  • Rasa mengantuk yang melampau pada waktu siang
  • Tertidur ketika sedang membaca, berbual, menonton televisyen, duduk,menaiki kenderaan dan juga ketika memandu..
  • Meningkatkan risiko diabetes secara mendadak. .
  • Menyebabkan berlakunya sawan 
  • Risiko penyakit Alzheimer 
  • Risiko sakit jantung dan juga strok.
  • Risiko strok.
  • Lemah daya ingatan, hilang tumpuan, stres, mati pucuk dan jangka hayat lebih   pendek

*
*
*
*
*  *  *  *
Bio Velocity Sleep Mate - Rawatan Alternatif Masalah Dengkur


Banyak syok Bio Velocity Sleep Mate ni...

Hanya gunakan semasa tidur anda akan merasai sendiri nikmatnya..

Jangan tunggu lagi untuk mendapatkan Bio Velocity Sleep Mate :

 RESDUNG

 (KAEDAH EMS ) 

RESDUNG TANPA BERLENDIR - 




Resdung merupakan keradangan pada selaput sinus. Apabila berlakunya sinusitis, mukus seperti hingus tidak dapat mengalir keluar dengan baik.

Oleh yang demikian, ia akan dipenuhi oleh rembesan. Biasanya, rerambut kecil dalam sinus yang dikenali sebagai silia akan menolak mukus keluar dari sinus ke dalam hidung. Apabila kerosakan berlaku pada fungsi silia atau bukaan yang terletak di antara sinus dengan laluan hidung tersumbat, anda akan mendapat sinusitis.

Selalunya, sinusitis disebabkan oleh jangkitan bakteria yang berakhir dalam beberapa hari. Kadang-kadang ia bermula dengan jangkitan virus yang mencetuskan selesema dan menyebabkan berlakunya kesesakan dalam sinus yang akhirnya membawa kepada jangkitan sinus oleh kuman bakteria. Sinusitis jenis ini dikenali sebagai sinusitis akut.

Manakala sinusitis kronik pula ialah merujuk keradangan sinus yang berlaku berterusan sehingga berbulan-bulan atau bertahun-tahun. Jika anda sering diserang sinusitis atau jangkitan tersebut berlarutan sehingga lebih tiga bulan, ia mungkin merupakan sinusitis kronik.
Gejala sinusitis kronik mungkin tidak seteruk sinusitis akut tetapi ia boleh mencetuskan komplikasi yang serius seperti jangkitan pada otak dan lama-kelamaan boleh menyebabkan kebutaan.

FAKTOR DAN GEJALA

1. Sinusitis biasnya berlaku selepas kerap diserang selesema berpanjangan.

2. Sinusitis selalunya dikaitkan dengan demam alergi atau demam alahan (rhinitis alergik), asma atau pencemaran udara yang boleh menyebabkan keradangan.

3. Ia terjadi kepada semua kumpulan usia.

4. Sakit di belakang muka, sakit gigi, tekanan di muka, hidung tersumbat, sakit kepala, keluara hingus yang berwarna kuning kehijauan dan berbau busuk.

5. Sakit kepala sinus akan terasa apabila bangun dan menjadi teruk apabila membongkok.
.
6. Selaput mucus dalam hidung kelihatan merah dan bengkak serta mungkin terdapat nanah terkeluar dari hidung.

7. Di kalangan kanak-kanak, simptom yang lazimnya berlaku ialah kesesakan dalam hidung. Ini akan menyebabkan sakit di mata dan bengkak disekitarnya.

8. Sakit tekak dan batuk adalah sangat lazim bagi kedua-dua sinusitis akut dan kronik.

TANDA LAIN RESDUNG

1. Hidung sentiasa berair/selsema setiap masa terutama ketika cuaca sejuk dan awal pagi.

2. Gatal-gatal pada hidung, mata dan telinga terutama bila memakan ayam,udang,ketam,ikan masin dan sambal belacan.

3. Bersin bila terkena habuk.

4. Berkahak, banyak jerawat, kurang pendengaran/penglihatan, sakit kepala, kelemumur banyak, rambut gugur, nafas berbau (anda tidak tahu nafas anda berbau dan tidak menyenangkan rakan anda..minta nasihat ikhlas dari mereka), gatal kulit dan keputihan (wanita).

KESAN RESDUNG


1. Hilang deria bau

2. Pelupa/daya mengingat lemah

3. Lubang hidung bengkak dan tersumbat

Keadaan ini mengganggu kelancaran kehidupan harian individu tersebut. Jika tidak dibendung, ia akan menyebabkan kerosakan kulit muka, hilang segala deria rasa dan bau, merosakan rongga dan menimbulkan bau yang tidak menyenangkan.





RAWATAN DI PUSAT PERUBATAN HOLISTIK DAN ALTERNATIF

Jika anda disahkan mengidap sinusitis (resdung) dan ingin membuat rawatan di Pusat Perubatan Holistik dan Alternatif, anda dikehendaki memberikan sample DNA anda seperti  air liur dan rambut  supaya Perubatan Holistik dapat mengkodkan DNA anda yang berpenyakit, kemudian ianya akan diproses melalui pembantaian molekul sehingga DNA anda dapat disusun secara digital dan seterusnya diekstrakkan ke dalam ubatan berbentuk tablet kunyah yang perlu dimakan tiga kali sehari.

Biasanya, jika anda mengalami resdung dalaman, kesan sampingan yang anda hadapi ialah saraf, hidung, mata, telinga, kepala dan pernafasan akan berkurangan fungsinya. oleh itu, dengan mengamalkan perubatan Holistik ia laksana scaner yang mampu mengesan dan memperbaiki fungsi saraf pancaindera anda.



Rawatan di Pusat Perubatan Holistik sangat sesuai untuk mereka yang mengidap resdung kerana antara keistimewaan lain Perubatan Holistik ialah ia mengandungi pelbagai kod dan penawar gelombang elektromagnetik yang mampu mencari akar umbi sel-sel yang dijangkiti kuman dan seterusnya berusaha memusnahkan gelombang asal kuman tersebut yang berada di dalam tubuh pengidap resdung.



Apabila gelombang asal kuman penyebab resdung sudah dimusnahkan maka, fizikal kuman juga turut termusnah dan pesakit akan menuju ke arah penyembuhan. Anda juga dikehendaki mengamalkan perubatan holistik selama tiga hingga enam bulan sehingga kuman-kuman penyebab resdung dapat dimusnahkan secara menyeluruh.

Perubatan Holistik  laksana scanner yang mampu memusnahkan sel-sel kuman resdung dan mampu memperbaiki dan mengenalpasti antibodi dan imun sistem. Hanya sel-sel kuman penyebab resdung sahaja akan dimusnahkan, manakala antibodi dan imun sistem akan diperbaiki sehingga tubuh pesakit resdung dapat menyahkan sel-sel jahat secara semulajadi. 

Ini kerana segala ubatan yang dibekalkan sudah kami memori dan programkan supaya dapat mengenalpasti yang mana imun sistem atau  yang mana kuman-kuman perosak.




Natijahnya, Perubatan Holistik sangat sesuai bagi mereka yang mengidap resdung, alahan atau pelbagai penyakit lain.
menurut fitrah kejadian manusia.




RAWATAN BEKAM (EMS)

MESIN TERAPI ELEKTRONIK OPAMP KAMI AKAN TERUS MERAWAT ANDA SECARA JARAK JAUH GUNA TEKNIK WAVE TRANSACTION OPAMp (ANDA DI KENAKAN  RM 160 UNTUK RAWATAN SEPANJANG TAHUN . EMS SISTEM ONLINE TERAPI  JARAK JAUH DISKAUN BOLEH DI BERI  :UNTUK RAWATAN TERUS SETAHUN BAGI 4 AHLI SEISI KELUARGA



Apa Itu Bekam?


Bekam
Pernahkah anda mendengar istilah bekam? Pernahkah anda berbekam walaupun sekali dalam hidup anda?. Dalam beberapa pemerhatian kasar berkenaan soalan ini, 80% daripada responden mengatakan mereka tidak pernah mendengar istilah bekam atau yang berkaitan dengannya, manakala 90% pula tidak berbekam walaupun sekali dalam seumur hidup.




BEKAM sudah dikenali sejak ribuan tahun dahulu, bahkan sejak zaman Nabi Musa a.s. dan berkembang ke seluruh dunia sehinggalah ke hari ini. Banyak dalil yang menunjukkan sunnah qauliyah dan fi’liyah berkenaan amalan berbekam ini dalam kitab-kitab hadis yang muktabar.
Bekam merupakan terjemahan dari perkataan Hijamah yang berasal dari perkataan al-Hajmu, yang bermaksud pekerjaan membekam. Al-Hijmu bermaksud menghisap atau menyedut. Maka istilah Hijamah atau berekam dapat diertikan sebagai satu tindakan penghisapan (penyedutan) darah dengan alat yang menyerupai tabung serta mengeluarkannya dari permukaan kulit dengan proses penyedutan yang kemudiannya ditampung dalam gelas. 

SEJARAH BEKAM____________________________________________________________________________________________
Contoh halaman Ebers Papyrus - Klik untuk imej jelas
Contoh halaman Ebers Papyrus – Klik untuk imej jelas
Bekam sudah bermula sejak zaman Nabi Musa a.s. lagi, namun sejarah bertulis mengenai bekam yang paling awal dicatatkan adalah di dalam buku Ebers Papirus, salah sebuah buku sejarah tertua di dunia. Ia menyatakan bahawa amalan bekam telah bermula sejak 1500 Tahun Sebelum Masihi lagi, dalam kalangan rakyat Mesir ketika itu.
Bekam di Eropah dan Timur Tengah berkembang dari pengamalan Perubatan Humoral, iaitu sistem perubatan Yunani Kuno yang berkonsep mengembalikan keseimbangan badan melalui empat cecair utama dalam tubuh iaitu darah, kahak, hempedu kuning dan hempedu hitam. Sistem ini sangat berkembang dalam kebudayaan Eropah dan Timur Tengah ketika itu.


Pneumonia_1
Pneumonia – Klik untuk imej jelas
Menurut perubatan tradisional Cina, bekam ialah kaedah pelaksanaan acupressure dengan mencipta keadaan vakum pada kulit pesakit. Terapi ini digunakan untuk menghilangkan stagnasi pada darah dan sistem limfa sehingga meningkatkan aliran qi untuk mengubati penyakit-penyakit pernafasan seperti radang paru-paru, pneumonia dan bronkitis. Bekam juga dilakukan pada punggung, leher, bahu dan keadaan-keadaan musculoskeletal yang lain.



KAEDAH BEKAM

____________________________________________________________________________________________
Prosedur bekam lazimnya melibatkan usaha mencipta satu kawasan kecil udara bertekanan rendah pada kulit. Namun harini, sudah terdapat banyak cara dan alatan untuk mencapai tujuan tersebut.
Magnetic-Therapy-Cupping-SetCawan/ bekas yang hendak digunakan boleh terdiri dalam sebarang bentuk, termasuk bentuk loceng, dan dalam sebarang saiz antara 1 inci sehingga 3 inci. Plastik dan kaca adalah bahan yang paling lazim digunakan hari ini, menggantikan tanduk, tembikar, gangsa dan buluh yang pernah digunakan suatu ketika dahulu.
Tekanan udara rendah yang diperlukan dapat dibentuk dengan memanaskan cawan atau udara di dalamnya dengan api terbuka, kemudian menempatkan cawan tersebut pada kulit. Walaubagaimanapun, hari ini telah terdapat pam sedutan mekanikal, yang bertindak melalui injap yang terletak di bahagian atas cawan.


TITIK BEKAM MENURUT SUNNAH
_____________________________________________________________________________________________
Terdapat titik-titik yang juga disebut point bekam yang sangat efektif. Hakikatnya, titik-titik ini sejajar dengan apa yang dinyatakan dalam hadis-hadis Rasulullah s.a.w.:
titik1
Dari Anas r.a. yang berkata :.

كَانَ رَسُولُ اللهِ يَحْتَجِمُ فِي الْأَخْدَعَيْنِ وَالْكَاهِلِ

Maksudnya : “Rasulullah s.a.w. pernah berbekam pada ‘akhda’ain dan bahu baginda.” [Sahih al-Jami' : 4927].
Juga diriwayatkan dari Anas bahawa Rasulullah s.a.w.:.

احْتَجَمَ وَهُوَ مُحْرِمٌ فِي رَأْسِهِ لِصُدَاعٍ كَانَ بِهِ وَفِي رِوَايَةٍ مِنْ وَجَعٍ كَانَ بِهِ وَفِي لَفْظٍ : مِنْ شَقِيقَةٍ كَانَتْ بِهِ

Maksudnya : “Baginda berbekam di kepala ketika baginda melaksanakan ihram kerana berasa pening. Dalam riwayat lain kerana sakit yang dirasakan baginda. Dalam tulisan yang lain kerana sakit kepala yang dirasakan baginda.” [HR Bukhari, Jilid 1, hadis no. 5700, At-Thibb].
Diriwayatkan oleh Abu Daud dari Anas r.a. bahawa Nabi s.a.w. pernah berbekam tiga kali pada akhda’ain dan bahu. Sanadnya sahih menurut syarat Bukhari.
Semua hadis di atas menegaskan bahawa Rasulullah s.a.w. berbekam pada titik-titik tertentu, dan yang paling masyhur ialah pada akhda’ain dan tengkuk. Akhda’ain ialah 2 urat di samping leher. Berbekam pada akhda’ain ini bermanfaat untuk mengatasi sakit di bahagian kepala dan wajah.
Dari Salma, pelayan Rasulullah s.a.w. yang berkata, “Tidak ada seorang pun yang mengadu sakit kepala kepada Rasulullah s.a.w, kecuali baginda bersabda : Berbekamlah.” Tidak ada pula yang mengadu sakit kaki (jari) kecuali baginda bersabda : Gilaplah keduanya dengan inai.” [Abu Daud, Kitab at-Thibb].
Dalam Sahih Ibnu Hibban, At-Thibb, Jilid XIII hal 442, hadis ke 6078, diriwayatkan dari Abu Hurairah bahawa Abu Hind pernah membekam Rasulullah s.a.w. pada yafukh. Maka Nabi s.a.w. bersabda :”Wahai segenap kaum Ansar, nikahkanlah Abu Hind dan nikahkanlah anak kamu dengannya.” Lantas baginda bersabda lagi : “Bila pada pengubatan kamu ada yang terbaik, maka itulah bekam.”
Contoh Gambar Bekam – KEPALA
Klik untuk imej jelas
Klik untuk imej jelas

Klik untuk imej jelas
Contoh Gambar Bekam – LEHER DAN TENGKUK
Klik untuk imej jelas
Klik untuk imej jelas
Klik untuk imej jelas
Klik untuk imej jelas
Contoh Gambar Bekam – BADAN
Klik untuk imej jelas
Klik untuk imej jelas
Klik untuk imej jelas
Klik untuk imej jelas
Contoh Gambar Bekam – KAKI
Klik untuk imej jelas
Klik untuk imej jelas
Klik untuk imej jelas
Klik untuk imej jelas

SETIAP KALI BERBEKAM ANDA HANYA BAYAR RM 90 SAHAJA / KAMI JUGA BOLEH BUAT RAWATAN KE TEMPAT ANDA DI LEMBAH KELANG /BRUNEI/SINGAPURA
DI SINGAPURA RAWATAN DI BUAT DI SEBELAH MASJID SULTAN . SILA BEHUBUNG DENGAN IMAM AMIR DISANA .

JIKA 3 PAKEJ REIKI ISLAMIC + REFLEXOLOGY + BEKAM =  RM 270 PAKEJ OVERHOUL ENGIN UPGRADE / INSTALL

RESDUNG RM 90 SAHAJA. UBAT FREE


MESIN TERAPI ELEKTRONIK OPAMP KAMI AKAN TERUS MERAWAT ANDA SECARA JARAK JAUH GUNA TEKNIK WAVE TRANSACTION OPAMP (ANDA DI KENAKAN  RM 160 UNTUK RAWATAN SEPANJANG TAHUN . EMS SISTEM ONLINE TERAPI  JARAK JAUH DISKAUN BOLEH DI BERI  :UNTUK RAWATAN TERUS SETAHUN BAGI 4 AHLI SEISI KELUARGA/SAHABAT HANDAI


RAWATAN REFLEXOLOGY :

-TERAPY SELURUH REIKI ISLAMIC  KAEDAH (EMS) BUKA AURA YA FATTAH


Add caption

Add caption
Tapak kaki dilengkapi dengan kejuruteraan berstruktur yang amat menakjubkan. 


Tetapi kalau kita terus menerus `menindas' kaki, misalnya dengan menyarung kasut yang tidak sesuai, berdiri berjam-jam dan sebagainya, lama-kelamaan kaki akan mengalami tekanan berlebihan.

Kesannya bukan sahaja pada kaki tetapi boleh menjejaskan kesihatan tubuh secara keseluruhan seperti sakit leher, lutut dan belakang. Sebilangan besar kesakitan yang dirasai pada anggota tubuh tersebut adalah berpunca daripada fungsi kaki yang terjejas. 

Add caption

Kaki adalah anggota yang sangat kompleks merangkumi 26 tulang, 57 sendi, 107 ligamen dan 19 otot. Ketidakselesaan pada telapak dan tulang kaki boleh menyebabkan pelbagai jenis penyakit seperti sakit pinggang, bahu, tengkuk dan sembelit kerana kesihatan kaki memberi kesan besar terhadap organ dalaman individu. 

Rawatan refleksologi kaki membantu individu mencapai tahap kesihatan yang lebih berkualiti kerana ia disifatkan sebagai terapi alternatif dengan mengaplikasi urutan pada titik tertentu di tapak kaki. 

Refleksologi juga merupakan rawatan yang berguna untuk kesihatan badan kerana kajian membuktikan ia berupaya mengurangkan tekanan dan mempengaruhi sistem saraf utama supaya kembali kepada kadar yang optimum. Ilmu refleksologi ialah urutan pada titik refleksi yang terdapat di sekitar tapak kaki pesakit. Cara pengubatan ini berasal dari China dan telah diamalkan beribu tahun lamanya sebelum berkembang ke seluruh dunia. Antara keistimewaan pengubatan secara urut refleksi ini adalah ia selamat namun rasa sakit merupakan penunjuk kepada masalah kesihatan tubuh badan anda. 

Maksud Titik Refleksi adalah ‘titik pusat urat saraf’. Setiap titik ada kaitan dengan organ tubuh tertentu, jadi dengan mengurut bahagian refleksi akan melancarkan perjalanan darah pesakit. Setiap titik urutan pada tapak kaki mampu melancarkan pengaliran darah sekali gus memelihara anggota tubuh yang lain misalnya urutan pada tengah tapak kaki berkesan untuk merangsang tindak balas terhadap kawasan refleks adrenal dalam tubuh selain membantu melancarkan sistem penghadaman. 

Urutan Refleksologi Kaki Jari Timoré ini sesuai kepada semua peringkat umur selain memberi kesegaran berpanjangan. Rawatan berkenaan juga membantu meningkatkan daya ketahanan diri dan menambah keselesaan ketika bergerak. Setiap tekanan pada kedua-dua belah tapak kaki akan dilakukan berulang iaitu tiga hingga lima kali. Tekanan pada 30 titik urutan ini mewakili pelbagai organ dalam badan antaranya hati, pundi kencing, jantung, lutut, siku, tulang belakang, dubur dan kerongkong. 

Urutan ini juga sesuai bagi warga tua yang mengalami sakit sendi dan sengal tulang kerana ia mengembalikan semula kedudukan lengkungan tulang pada tapak kaki yang tidak sejajar selain sesuai kepada wanita yang gemarkan aktiviti lasak. Kebiasaannya masalah kaki tidak dapat dikesan dalam tempoh singkat dan kesakitan mula dirasai apabila usia mencecah 30 tahun. Kesakitan kaki mempengaruhi fungsi asas kaki selain membataskan pergerakan. 

Secara ringkas, kelebihan rawatan refleksologi kaki berupaya :- 

Melancarkan pengaliran darah 

Meningkatkan daya tahan individu 

Mengurangkan risiko tulang reput 

Melancarkan pergerakan 

Menguatkan otot kaki 

Menguatkan tulang dan pinggul 

Mengurangkan risiko sakit sendi 

Mengurangkan kencing tidak lawas 

Mengurangkan rasa letih 

Mengelak risiko sembelit 

Mengurangkan masalah usus 

Mengurangkan masalah pada bahagian peranakan.

MESIN TERAPI ELEKTRONIK OPAMP KAMI AKAN TERUS MERAWAT ANDA SECARA JARAK JAUH GUNA TEKNIK WAVE TRANSACTION OPAMP (ANDA DI KENAKAN  RM 160 UNTUK RAWATAN SEPANJANG TAHUN . EMS SISTEM ONLINE TERAPI  JARAK JAUH DISKAUN BOLEH DI BERI  :UNTUK RAWATAN TERUS SETAHUN BAGI 4 AHLI SEISI KELUARGA/SAHABAT HANDAI









HOW TO PRESS THE EFFECTED POINT IN YOUR PALM


Allah mengurniakan pahala/ganjaran untuk sesiapa berjalan kaki ke masjid untuk solat berjemaah. Dari sudut kesihatan berjalan kaki ke masid (lima kali sehari atau sekurang-kurang dua kali sehari untuk solat subuh dan solat maghrib berjemaah) boleh menyembuhkan penyakit-penyakit tertentu.

Penyakit-Penyakit Yang Boleh Sembuh Dengan Berjalan Kaki

1. Serangan Jantung

Berjalan kaki boleh mengurangkan risiko serangan jantung. Otot jantung memerlukan aliran darah lebih deras (dari pembuluh koroner ) agar segar dan berfungsi normal mengepam darah tanpa henti. Berjalan dengan cepat boleh mengalirkan darah ke dalam jantung. Dengan sering berjalan , kolesterol baik (HDL) yang bekerja sebagai spans penyerap kolesterol (LDL) akan meningkat dengan berjalan kaki tergopoh-gopoh.

2. Stroke

Satu kajian dilakukan kepada 70 ribu pesakit di Harvard School of Public Healthyang bekerja sambil berjalan kaki sebanyak 20 jam dalam seminggu, hasilnya risiko diserang stroke menurun hingga dua pertiga.

3. Membakar Lemak

Berjalan kaki akan meningkatkan metabolisme tubuh, membuang kalori berlebihan dan membakar lemak.

4. Melangsingkan Badan

Lakukan berjalan kaki secara rutin selama satu jam sekurang-nya dalam sehari.

5. Kanser

Gejala kanser akan lenyap dengan sendirinya jika kita rajin berjalan kaki. Kanser yang dimaksudkan adalah jenis kanser usus besar (colorectal carcinoma). Kita tahu, bergerak badan ikut melancarkan peristaltik usus, sehingga buang air besar lebih lancar. Kanser usus dicetuskan oleh najis tertahan lama dalam saluran pencernaan. Sementara dalam satu kajian lain, berjalan boleh menurunkan risiko terkena kanser payudara.

6. Mencegah Osteoporosis

Berjalan kaki menguatkan otot-otot badan, rangka dan tulang di dalam tubuh, sekaligus mencegah osteoporosis. Pengambilan vitamin D dan kalsium yang banyak tidak memadai, tubuh memerlukan gerak badan dan memerlukan sekurang-kurangnya 15 minit dibawah sinar matahari pagi.

7. Mencegah Kencing Manis

Brisk-walking kira-kira 6 km sejam, dalam tempuh sekitar 50 minit, mampu mencegah berkembangnya diabetes type 2, khususnya pada mereka yang bertubuh gemuk (National Institute of Diabetes and Gigesive & Kidney Diseases).

8. Mengurang Depresi

Brisk-walking boleh menggantikan ubat anti depresi.





PENYAKIT SARAF


JANGAN ABAI SAKIT SARAF

Oleh Mariatul Qatiah Zakaria
maria.zakaria@utusan.com.my


Senario di mana seseorang jatuh sakit secara tiba-tiba tanpa tanda-tanda awal semakin kerap berlaku dalam kalangan masyarakat hari ini.

Keadaan ini bukanlah menunjukkan bahawa masyarakat tidak peka dengan kesihatan diri masing-masing, tetapi penyakit hari ini dilihat semakin 'bijak' kerana apabila berada di tahap yang kritikal barulah ia menunjukkan simptom-simptomnya.

Untuk itu, setiap orang disaran agar menjalani pemeriksaan secara berkala bagi mengetahui tahap kesihatan dan mengenal pasti apa jua jenis penyakit yang dihidapi.

Begitupun, ada penyakit yang tidak dapat dikesan pada peringkat awal dan ada juga sakit yang tidak dapat diterangkan apakah jenis penyakitnya.

Begitu juga dengan penyakit saraf di mana penyakit ini tidak dapat dikesan pada peringkat awal tetapi tanda-tandanya sudah kelihatan pada mana-mana individu yang mengalami.

Tanda-tanda kesakitan yang dialami tidak pernah di ambil berat oleh penghidapnya kerana kesakitan itu muncul secara tiba-tiba.

Malah kesakitan yang lazimnya dialami adalah kesakitan yang tidak dapat diterangkan dan ia berbeza daripada biasa.

Menurut Presiden Malaysian Association for the Study of Pain (MASP), Dr. Mary Suma Cardosa, sekiranya mana-mana individu yang mengalami kesakitan pada mana-mana tubuh badan tetapi tidak dapat diterangkan secara terperinci, berkemungkinan individu tersebut mengalami kesakitan saraf.

Tambah beliau lagi, kesakitan saraf atau neuropatik adalah sejenis kesakitan kronik yang berpunca daripada kerosakan pada saraf yang berfungsi mengesan kesakitan, atau pada bahagian dalam sistem saraf yang menghantar isyarat kesakitan seperti saraf tunjang atau otak.

"Kesakitan saraf boleh membawa kesan negatif yang signifikan dalam rutin harian pesakit serta kualiti kehidupan mereka.

"Ramai penghidap penyakit ini menghadapi kesukaran untuk tidur, hilang tumpuan serta selalu berasa letih dan tidak bermaya.

"Ada yang langsung tidak boleh mengenakan pakaian kerana mengalami kesakitan yang teramat sangat apabila pakaian bersentuhan dengan kulit," katanya lagi ketika ditemui di ibu negara, baru-baru ini.

Mengulas lanjut mengenai penyakit tersebut, Dr. Mary memberitahu, pesakit yang mengalami penyakit ini juga boleh mengalami kemurungan yang teruk di samping kebimbangan yang tinggi dalam diri masing-masing.

Ini kerana mereka sentiasa berfikir bagaimana untuk menyembuhkan penyakit tersebut selain sentiasa berfikir untuk mencari penawar bagi menyembuhkan penyakit mereka.

Pada masa yang sama, beliau menerangkan, pesakit yang mengalami penyakit ini sering menghadapi masalah untuk menerangkan kesakitan yang dialami.

"Keadaan ini juga secara tidak langsung menunjukkan perbezaan dalam fisiologi dan psikologi yang mempengaruhi cara seseorang itu menerangkan kesakitan mereka," kata Dr. Mary.

Katanya lagi, sehingga hari ini tiada ujian diagnostik yang dapat membuktikan bahawa kesakitan itu wujud.

Bagaimanapun, dalam usaha meningkatkan kesedaran mengenai kesakitan saraf dan rawatan untuk keadaan kesakitan yang dialami pesakit, Pfizer Malaysia baru-baru ini telah menjalankan sebuah siri bengkel kesedaran penyakit dengan usahasama Persatuan bagi Kajian mengenai Penyakit Malaysia (Malaysian Association for the Study of Pain - MASP).

Bengkel tersebut diadakan bertujuan untuk menggalakkan rakyat Malaysia mendapatkan bantuan doktor dalam usaha mengenal pasti penyakit yang mereka hidapi.

Menurut Pengarah Perubatan Pfizer Malaysia, Dr. Vicknesh Wellupillai, bagi mana-mana individu yang mengalami apa jua kesakitan ataupun mengesyaki bahawa mereka mengalami kesakitan saraf, disarankan agar membuat temujanji untuk berjumpa doktor.

Dalam temujanji tersebut, katanya lagi, pesakit haruslah menerangkan dengan jelas mengenai kesakitan yang dirasai dan bahagian tubuh yang terjejas akibatnya dan sekiranya boleh tunjukkan diari kesakitan anda kepada doktor.

"Gunakan perkataan-perkataan yang menerangkan kesakitan seperti rasa pedih, menikam, mencucuk, berdenyut, kebas dan apa sahaja kata sifat yang boleh memberikan gambaran yang jelas kepada doktor anda.

"Langkah yang paling penting untuk merawat kesakitan saraf adalah dengan mempunyai pelan pengurusan kesakitan yang dibina oleh pesakit dan doktor masing-masing.

"Ini kerana hari ini terdapat juga ubat-ubatan yang selamat dan berkesan untuk kesakitan saraf di mana ia boleh melegakan kesakitan yang anda alami," ujarnya lebih lanjut.

Dalam pada itu, pada Jun lalu, Pfizer Malaysia telah menjalankan kaji selidik dalam kalangan 428 rakyat Malaysia yang berumur antara 25 hingga 65 tahun.

Objektif kaji selidik tersebut adalah untuk mengkaji pengetahuan mengenai kesakitan dalam kalangan rakyat Malaysia dan kaedah yang digunakan untuk merawatnya.

Kajian yang dilakukan di hospital-hospital terpilih seluruh negara turut mengutarakan 20 soalan yang berkaitan untuk dijawab.

Dan keputusan daripada kaji selidik tersebut mendapati lapan daripada 10 rakyat Malaysia menyatakan bahawa kesakitan telah menjejaskan kehidupan mereka dan disebabkan kesakitan para pesakit mengalami ketidakupayaan dan kualiti hidup mereka menurun.

Bukan itu sahaja, lebih daripada separuh responden turut mengalami kesukaran menerangkan keadaan kesakitan kepada doktor masing-masing.

Yang penting hari ini pengurusan kesakitan kronik adalah langkah terbaik bagi mengatasi sakit berpanjangan supaya pesakit boleh menjalani kehidupan dengan lebih berkualiti.



RAWATAN DI PUSAT PERUBATAN HOLISTIK DAN ALTERNATIF

APAKAH ITU CENTRAL NERVE SYSTEM (CNS)

Sistem saraf ialah pusat kawalan tubuh dan jaringan kamunikasi yang bertanggungjawab terhadap integrasi semua aktiviti saraf. ia juga bertindak menghantar impuls-impuls dari otak ke semua otot dan kelenjar. Sistem saraf mempunyai tiga fungsi utama iaitu deria, integrasi dan motor.

Pertama, sistem saraf mampu merasakan perubahan di dalam tubuh dan juga di sekitarnya, ini merupakan fungsi deria.

Kedua, sistem saraf mampu menafsirkan sebarang perubahan yang berlaku, ini merupakan fungsi integrasi.

Ketiga, sistem saraf mampu bertindak balas terhadap tafsiran yang dibuat dengan memulakan tindakan dalam bentuk kontraksi otot atau rembesan kelenjar, ini merupakan fungsi motor.

Melalui fungsi deria, integrasi dan motor, sistem saraf berupaya mengawal atur pelbagai proses dalam tubuh dan meningkatkan sistem immunisasi agar fungsi tubuh berjalan dengan sempurna dan afisien.

Sebenarnya, Central Nerve System laksana satelite semulajadi ciptaan Tuhan yang berfungsi mengawal dan mentadbir sistem tubuh. Jika anda mengamalkan perubatan elektronik, satelite ciptaan Tuhan ini akan segera mengambil segala gelombang penawar elektromagnetik yang diperlukan dan seterusnya dengan segera memancarkan gelombang penawar tersebut ke seluruh tubuh supaya kesemua organ dan sistem tubuh berfungsi dengan sempurna.

Contohnya, apabila kita berasa lenguh dan sakit otot, sistem satelite ciptaan Tuhan ini akan menghantar maklumat kepada organ berkaitan supaya organ tersebut menghasilkann enzim semulajadi sehingga sakit dapat disingkirkan dengan seberapa segera.



SATELITE SEMULAJADI

Sesungguhnya manusia itu diciptakan dengan sebaik-baik kejadian. Bayangkan sekiranya kaki anda terpijak paku atau kaca, masa yang diperlukan untuk merasai kesakitan tersebut  hanya tidak sampai beberapa saat sahaja.

Komunikasi yang bergitu pantas dan sempurna itu telah dikendalikan oleh sel-sel saraf atau didalam ilmu biologi dikenli sebagai sel neuron.

Manakala sel neuron pula iala unit fungsi asas bagi sistem saraf, suatu sel yang khusus untuk menghantar impuls saraf elektrik dan menghantar maklumat dari satu bahagian ke bahagian tubuh lain.

Impuls-impuls memasuki neuron melalui cabang-cabang dendrite dan dihantarkan jauh dari badan sel melalui akson (serat saraf). Ia dihantarkan ke neuron-neuron berhampiran atau ke organ-organ efektor menyeberangi celah-celah yang amat kecil.

Antara keistimewaan sel saraf neuron ialah ianya laksana sebuah jaringan, di mana, pesanan dari otak ke seluruh bahagaian tubuh  dapat disampaikan dengan sekelip mata.

Sistem sel neuron juga laksana sim kad sebuah telefon bimbit yang mampu berhubung dan berkomunikasi dengan begitu pantas dan cekap sekali. Ratusan juta panggilan telefon dapat dilakukan di setiap saat seluruh dunia, begitu juga sistem saraf neuron yang berjumlah berbilion sel saraf mampu berkomunikasi secara serentak laksana sebuah radar telekomunikasi.

Antara keistimewaan lain sel saraf neuron ialah ianya mempunyai jaringan dan unjuran yang menyerupai lengan yang dikenali sebagai dendrite. Manakala, dendrite pula bermaksud satu daripada cabang pendek unjuran-unjuran badan sel sesuatu neuron, yang membuat sentuhan dengan neuron-neuron lain pada sinaps dan membawa impuls-impuls saraf darinya ke dalam badan sel.

Ukuran garis tengah neuron rata-rata berukuran 10 mikron. (1 mikron sama dengan seperseribu milimeter). Jika kita dapat merungkai 100 bilion neuron di otak manusia sambung menyambung membentuk satu garisan maka, panjang garisan tersebut ( yang berukuran hanya 10 mikron dan terlalu kecil untuk dilihat dengan mata kasar) sekitar 1,000 kilometer. Keberadaan jaringan komunikasi ini di dalam otak yang seberat 1,400 gram ini sangat menakjubkan. Lebih menakjubkan lagi apabila 50 sel kecil neuron boleh memasuki satu titik noktah di akhir ayat ini.

CARA RAWATAN

Biasanya jika salah seorang keluarga anda mengidap penyakit berkaitan saraf dan ingin membuat rawatan di Pusat Perubatan Holistik dan Alternatif, kami memerlukan sample DNA terkini anda seperti rambut ataupun air liur supaya Perubatan Holistik dapat mengkodkan penyakit saraf yang berada di DNA pesakit menggunakan peralatan yang dikenali sebagai OPAMP MACHINE.

Setelah kesemua penyakit yang berada di DNA dikodkan, kami akan menukarkannya menjadi kod-kod penawar gelombang  elektromagnetik yang  akan dipancar secara auto ke atas medium seperti air atau tablet kunyah.

Ini bertujuan supaya DNA yang sudah dirawat tersebut akan menjadi pati DNA yang sihat dan seterus menjadi penawar segala penyakit khususnya berkaitan penyakit saraf.

Ini bermakna ubat yang akan anda makan adalah ubat spesifik untuk anda sahaja berdasarkan DNA anda sendiri.  Ia laksana scanner terbaik secara semulajadi yang berada di dalam badan anda.  Apabila ia mendapati ada sel, saraf, tisu atau organ yang cedera, mati atau tidak normal, maka ia akan memberikan isyarat dan berusaha untuk memperbaiki ketidakseimbangan tubuh badan tersebut secara semulajadi sehingga penyakit berkaitan saraf dapat dibaik pulih.

Oleh kerana pancaran penawar gelombang yang dibekalkan sangat halus yang bertenaga tinggi sehingga ia dapat menembusi sel-sel saraf otak yang tidak mampu ditembusi oleh ubatan biasa.

Antara keistimewaan lain Perubatan Holistik ialah ia mampu memperbaiki sistem saraf tunjang otak, ‘central nervous system’ dan sel neuron berfungsi seperti sediakala secara semulajadi sehingga ia mampu berfungsi dengan efisien.

Tidak ada komentar: